Nyitólap »
2011 » November » 29 » Pásztor István: Régiós fontosságú a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal
2:06 PM Pásztor István: Régiós fontosságú a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal |
Az egész régió fejlődése szempontjából fontos a
Szeged-Röszke-Horgos-Szabadka-Csikéria-Bácsalmás-Baja vasútvonal
újjáélesztése - jelentette ki Pásztor István, a Vajdaság Autonóm
Tartomány kormányának alelnöke, gazdasági titkár kedden Szegeden.
Nem lehet egységes fejlesztési régióról beszélni, ha nincs meg a
megfelelő közlekedési infrastruktúra - mondta a politikus a vasútvonal
rekonstrukciójával kapcsolatos megvalósíthatósági tanulmányt bemutató
konferencián.
Elfogadhatatlannak mondta, hogy az eurorégión négy európai
közlekedési korridor halad át, ám ezek között nincs keresztirányú
kapcsolat. A Budapest és Belgrád közötti 400 kilométer széles sávban
jelenleg nincs kelet-nyugati irányú vasúti összeköttetés.
A valamikor létező vasútvonal feltámasztása a Szeged és Temesvár
közötti vasúti kapcsolat helyreállításával együtt fontos eleme a
Fekete-tenger és az Adria közötti összekötetés megteremtésének -
állapította meg Pásztor István.
Perjés Tamás, a megvalósíthatósági tanulmányt készítő COWI
Magyarország Kft. közlekedési igazgatója elmondta, az elképzelések
szerint Szeged, Szabadka és Baja között 160 kilométeres óránkénti
pályasebességű villamosított korszerű vonal épülne ki. Ehhez 72,8
kilométernyi pálya felújítására, és Szabadka, illetve Bácsalmás között
24,7 kilométeres új szakasz építésére lenne szükség. A beruházás része
lenne tizenöt állomás vagy megállóhely építése, illetve felújítása is.
A szakemberek két verziót vizsgáltak. Az első szerint a beruházás
egy fázisban, 2019-ig valósulna meg, ez jelenáron 277 millió euróba
kerülne, a munkálatokat azonban megdrágítaná, hogy a határátlépéshez új
infrastruktúrát kellene kiépíteni. A másik terv alapján a kivitelezést
két részre bontanák, e szerint 2019-ig a Szeged-Szabadka vonal
korszerűsítése, illetve a Szabadka-Bácsalmás vasúi kapcsolat
helyreállítása történne meg, a teljes projekt pedig 2027-re fejeződhetne
be. Ennek becsült költségeit 288 millió euróra teszi a tanulmány.
A fejlesztés jelentős időmegtakarítást eredményezne a
személyközlekedést igénybevevő napi 6-7 ezer utas számára. A
vasútvonalon évente mintegy 1,5 millió tonna teherforgalom haladhatna
át, amely jelentős része a közútról kerülne át - közölte az igazgató.
(MTI/VajdaságMa))
|
Kategória: Hírek |
Megtekintések száma: 276 |
Hozzáadta: sash
|