Google email belépés Yahoo email belépés Eunet email belépés Tippnet email belépés Citromail belépés Freemail belépés -
Az ön IP címe: 3.133.159.224 , böngészőjének típusa és verziója: ,

Bejelentkezés

Hírmorzsák

YuEco

Statisztika

Nyitólap » 2011 » November » 14 » Túl hangos reklámok: az első eredmények (Magyarország)
11:39 PM
Túl hangos reklámok: az első eredmények (Magyarország)
A törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa elindította első vizsgálatait a túlságosan hangos televíziós reklámok miatt. Egy szoftver segítségével szeptemberben öt csatornánál észleltek rendszeresen kritikus hangerőugrásokat, a testület ügyfélszolgálatához pedig több mint hetven panaszt érkezett idén.

Az MTI-hez vasárnap eljuttatott közlemény emlékeztet arra, hogy a médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél.

Kiemelték, hogy a hatóság által használt Humanoid elnevezésű szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel január elseje óta pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál, az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az MTV (m1) csatornáin észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben.

Hangsúlyozzák azt is, hogy az NMHH nemzetközi szakmai ajánlás alapján határozta meg, mi minősül hangerőugrásnak. A Nemzetközi Telekommunikációs Unió olyan módszert, mérési eljárást tett közzé, amelynek segítségével számszerűsíthető a nézők, hallgatók által észlelt műsorhangosság.

A mérési adatokat január óta videomelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét. A közlemény szerint a törvény hatálybalépése után adott türelmi idővel a médiatanács célja az volt, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket, amely révén a zavaró hangerejű szpotok hatósági beavatkozás nélkül eltűnhettek volna a képernyőkről.

Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől - olvasható a közleményben.

A médiatanács a vizsgálat lefolytatása során határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek ebben az esetben a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.


Kategória: Hírek | Megtekintések száma: 262 | Hozzáadta: sash

Árfolyamlista

Időjárás-Palics

Animált időjárás

Friss Felhőkép

Friss Hőtérkép

Naptár

Hírforrások