Google email belépés Yahoo email belépés Eunet email belépés Tippnet email belépés Citromail belépés Freemail belépés -
Az ön IP címe: 3.141.152.173 , böngészőjének típusa és verziója: ,

Bejelentkezés

Hírmorzsák

YuEco

Statisztika

Nyitólap » 2011 » Augusztus » 25 » Hogyan lesz 45 másodpercből 3 perc?
9:44 AM
Hogyan lesz 45 másodpercből 3 perc?
Mindhárom hazai mobilszolgáltató úgy reklámozza előfizetési csomagjait, hogy mindössze pár száz dinárért több száz percet beszélhetünk ingyen – Valóban így működik? - Olvasóink panaszai nyomán...

Ma már szinte nincs olyan család, amelyben ne lenne egy vagy több mobiltelefon. A nap mint nap látott reklámok hatására egyre többen döntenek úgy, hogy áttérnek a számlás, előfizetéses rendszerre. Mindenki számára vonzó az 1 dináros mobiltelefon-használat, a több száz ingyenperces beszélgetés, az ingyenes SMS-ezés. Mindezt havi pár száz dinárért kínálják a szolgáltatók, de mint minden szerződésben, ebben is vannak un. kisbetűs részletek, amelyekre érdemes odafigyelni.

Kezdetben a mobiloperatőrök az ingyenes perceket úgy számolták, hogy a megkezdett beszélgetést, még ha az pl. csupán 15 másodpercig is tartott, 1 percre kerekítették, azaz hiába beszéltünk röviden, az ingyenes percekből több fogyott. Az első perc után már nem kerekítettek, hanem annyit vontak le, mint amennyit reálisan is tartott a beszélgetés, azaz ha pl. 2,5 percen át közöltük mondanivalónkat, akkor annyival kevesebb ingyenpercünk maradt. Akik azonban az utóbbi néhány hónapban kötöttek új szerződést vagy meghosszabították a már meglévőt, már nem ilyen feltételekre akadtak. Újabban ugyanis mindhárom szolgáltató (MTS, Telenor, Vip) minden megkezdett percet egész percként számol. Ha valaki pl. 63 másodpercet beszél, azaz több mint egy percet, azt 2 percnek veszik, és ennyit is vonnak le az ingyenes percekből. Ezért kerülhetünk olyan abszurd helyzetbe, hogy ha háromszor beszélünk pl. 15 másodpercet, akkor az nem 45 másodpercet, hanem 3 percet jelent a szolgáltatónál. Így könnyen megtörténhet, hogy a reklámban ígért pár száz ingyenperc helyett csak fele annyi ideig tudunk beszélni.

Egy újvidéki olvasónk, aki már 6 éve számlás előfizető az egyik mobilszolgáltatónál, szintén az új elszámolási rendszert nehezményezi. Szerinte az még elfogadható volt, amikor csak az első percet kerekítették, de most, az új feltételek szerint reálisan sokkal kevesebb ideig telefonál, mint amennyit számláznak. Megoldásként azt tervezi, hogy lehetőség szerint ezentúl inkább SMS-eken keresztül kommunikál, ugyanis idáig, pont az ingyen percek miatt, alig használta ezt a lehetőséget, most viszont ez tűnik kifizetődőbbnek. Ezenkívül az olvasó példájából arra sem árt odafigyelni, hogy a természetesnek tűnő szerződéshosszabbítás sem ingyenes. Ugyanis az érintett olvasónak augusztusig tartott a szerződése, de júniusban kapott egy értesítő levelet, hogy nem muszáj kivárnia az augusztust, szerződését előbb is meghosszabbíthatja. Ezt júliusban meg is tette, még egy évre meghosszabbította a szerződését, ám mint kiderült, a kedves felszólítás nem volt ingyenes. A következő számlán 500 dináros pluszköltséget számoltak fel az állítólagos szerződés felbontására, miközben nem lett felbontva, csak meghosszabbítva, és az is az ő javaslatukra....

A közelmúltban a Vajdasági Fogyasztóvédelmi Egyesület is kifejtette véleményét ez ügyben. Szerintük régebben másodpercre pontosan tudni lehetett, hogy kivel mennyit beszélt a felhasználó, de ez már nem így működik. Meggyőződésük, hogy az ingyenes percek, ingyenes üzenetek, 1 dináros telefonok csak reklámfogások, amivel meghazudtolják a felhasználókat, ugyanis a szerződésekben olyan jogi terminológiát használnak és annyira komplikáltan határozzák meg a használati feltételeket, sokszor több oldalon keresztül, hogy az egy hétköznapi fogyasztó számára érthetetlen. Az embereknek vonzóak az ingyenes percek, az olcsó telefonok, és sokszor csak akkor döbbennek rá, hogy mennyit is kell fizetniük, amikor megérkezik a számla. Akkor már viszont késő, mert minimum 1, sőt, gyakran két évre már aláírták a szerződést. Az is szembetűnő – emelték ki a Fogyasztóvédelmi Egyesület illetékesei –, hogy ezeket ez új feltételeket mindhárom mobilszolgáltató szinte egyidejűleg vezette be. Valamilyen közös megegyezésre gyanítanak a háttérben, sőt, szerintük az sem kizárt, hogy magasabb állami szinteken is tudnak erről a csalafintaságról, és mindez az állam hallgatólagos beleegyezése mellett történik.

Az egyik szolgáltató marketingmenedzsere szerint mindent megtesznek a felhasználók érdekében, és érthetően, világosan fogalmazzák meg a szerződési feltételeket, minden szerződésben feltüntetik, hogy miként történik a percek elszámolása. Szerinte az a tény, hogy újonnan mindhárom operatőr ily módon kerekít, egy egészséges konkurenciát alakított ki a piacon, mert így a felhasználók könnyebben döntenek, hogy melyik szolgáltatót válasszák.

Mindezek után a felhasználóknak nem marad más hátra, mint az, hogy nagyon alaposan áttanulmányozzák a szerződésbe foglalt feltételeket, nehogy végül drágább legyen az ingyenes perc és az 1 dináros telefon, mint a hagyományos.  forrás:Magyar Szó


Kategória: Hírek | Megtekintések száma: 290 | Hozzáadta: sash

Árfolyamlista

Időjárás-Palics

Animált időjárás

Friss Felhőkép

Friss Hőtérkép

Naptár

«  Augusztus 2011  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Hírforrások